Författare Ämne: Lite nyfiken  (läst 1529 gånger)

Utloggad Shapeshifter878

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • E-post
Lite nyfiken
« skrivet: 16 oktober 2013 kl. 18:34:25 »
Hej alla,
Köpte nyligen pc-versionen av Space Hulk och tyckte det var skoj. Blev också lite nyfiken på det här med figurspel. Jag har målat figurer från och till i en massa år, men aldrig spelat. Jag skulle främst vilja lära mig GW:s Lord of the Rings. Är det någon som spelar detta? Jag finns i Lidköping så jag kan dyka upp på era spelträffar om någon vill visa hur det fungerar. Jag har 14 High Elves + Elrond, samt Fellowshipet, men har inte så mycket koll på regler och dylikt.

/Andreas

Utloggad masett

• SF Member
  • Jr. Member
  • Antal inlägg: 100
    • MSN Messenger - oskar_bandy98@hotmail.com
    • Visa profil
    • E-post
SV: Lite nyfiken
« Svar #1 skrivet: 16 oktober 2013 kl. 20:25:39 »
Hej! Vad kul att det finns flera än 3 personer i hela Lidköping som har lotr-figurer! :D Jag, och några av mina klasskompisar har precis kommit in i spelet och börjat samla på oss arméer. Vore jättekul om du kunde komma ner på någon spellträff (som nu hålls på onsdagar) så visar jag gärna hur man spelar. ;)

Mvh. Oskar
"Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam!"
"Jag har en katapult. Ge mig alla dina pengar, annars så kastar jag en stor sten på ditt huvud!"

Utloggad Shapeshifter878

• Newbie
  • *
  • Antal inlägg: 7
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #2 skrivet: 20 oktober 2013 kl. 10:54:32 »
Okej, det låter bra! Då kommer jag ner en sväng nu på onsdag(23/10) så får jag se om du är där.

Utloggad masett

• SF Member
  • Jr. Member
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #3 skrivet: 20 oktober 2013 kl. 15:35:04 »
Okej, det låter bra! Då kommer jag ner en sväng nu på onsdag(23/10) så får jag se om du är där.
Fint! Ses då ;)
"Catapultam habeo. Nisi pecuniam omnem mihi dabis, ad caput tuum saxum immane mittam!"
"Jag har en katapult. Ge mig alla dina pengar, annars så kastar jag en stor sten på ditt huvud!"

Utloggad masett

• SF Member
  • Jr. Member
    • Visa profil
    • E-post
« Svar #4 skrivet: 20 oktober 2013 kl. 17:10:25 »
PS. Om du har en iPad eller liknande kan du ladda ner gratisappen Scribd. Där kan du hämta reglerna för både det vanliga Sbg och War of the Ring om du vill titta lite. Sök på "lotr rulebook".  ;D